Liian paljon

 Välillä tuntuu, että kaikkea tapahtuu liian paljon. Uutisista on saanut lukea liian paljon murhista, tapoista ja kuolemista. Jouluhössötystä on somessa liian paljon. Minä syön aina liian paljon. Lunta on joidenkin mielestä liian paljon. Välillä pakkastakin on liian paljon. 

Itsestäni voin sanoa sen verran, että minulla on ongelma tosiaan tuo syöminen. Syön ihan aina liian paljon. Joko normaalia ruokaa tai herkkuja. Varsinkin niitä herkkuja. Sen vuoksi painan siis liian paljon (ja ei, tämä ei ole itsekriittisyyttä, vaan ihan lääketieteellisestikin olen ylipainoinen). Olen toki onnistunut tiputtamaan muutamassa vuodessa painoa jonkin verran, mutta on sitä välillä tullut lisääkin. Varsinkin nyt viime aikoina on alkanut tuntumaan, että jään liian helposti (ja liian paljon) makoilemaan ja laiskottelemaan, kun voisin mennä vaikka lenkille.

Minulla on myös liian paljon tekemistä ja menemistä. En ennätä edes laiskotella ennenkuin vasta joulupäivänä. Tai no, itseni tuntien, ennätänhän minä. Se on sitten eri asia, ennätänkö saada kaikki tekemiset valmiiksi silloin, kuin pitäisi. 

Tänään aamulla huhkin auton puhdistelussa, koska lunta oli taas tullut liian paljon. No hitto, huhkin sitten liian paljon ja venäytin ilmeisesti jonkun lihaksen kyljestä. Nyt sattuu... Liian paljon. 

Ihmiset valittavat asioista liian paljon. Miksi ei voisi yrittää ajatella, että kaikelle ei vaan mahda mitään. Esimerkiksi sää. Jos se perkele on huono, niin se perkele on huono. Ei sitä oikein itse voi mennä muuttamaan... Tai no voi.. Aina voi lähteä jonnekin toiseen maahan, jossa lämpötila ja sääolosuhteet ovat itselle sopivia. Mutta sehän maksaa, yllätys yllätys: liian paljon. 

Minulla ei ole säätä vastaan mitään valitettavaa. Ihana, kun on talvi-kevät-kesä-syksy..... Tosin talvella voi olla liian paljon lunta tai pakkasta tai liukkautta tai sohjoa. Keväällä voi olla liian paljon siitepölyä ja katupölyä ilmassa. Kesällä on liian paljon ötököitä ja liian paljon hellettä. Syksyllä taas sataa liian paljon. 

Niinpä niin. Aina voi valittaa ja ihmiset käyttävät tätä oikeutta hyväkseen... liian paljon. 

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Elämäni rapula

Ei taas..

Jatkuva pelko