Onko wanha aina vanha?

 Käväisi tuossa nettiä selatessa mielessä, että mikä ihme siinä on, jotta jos myyt jotain vanhaa tavaraa, siihen pitää kirjottaa, jotta se on WANHA? Esim. Wanha pöytä, Wanha sohva, Wanha vaimo (hups, ei kai sentään?!?!). Tekeekö se tuplawee siinä sanassa siitä tavarasta vanhemman kuin mitä se oikeasti on? Ja jos kirjoitat tavan veellä vanha, niin onko se tavara sitten uudempi kuin mitä onkaan? Eli jos minä ilmoitan olevani wanha, niin olen vähintään antiikkia, mutta jos olen vanha, niin olen juuri ja juuri teinivuodet ohittanut? Ei voi käsittää, todella ärsyttävä tapa.

Vanha minä kyllä tunnen oikeasti olevani. Vai pitäisikö se nyt sanoa sitten, että wanha? Eilen tein vanhempien luona lumitöitä. Tänään olen nukkunut lähes koko päivän. Olo on vähän kuin jyrän alle jääneellä. Lihakset kipeät ja jumissa, päätä särki aamulla ja tuntui, että jokainen pieni liikahduskin sattui johonkin kohtaan kehoa. Kylläpä olikin lystiä se.

Huomenna ajattelin rääkätä nuita lihaksiani lisää. Meinasin mennä uimahalliin. Hulluhan minä olen. Saas nähdä, miten pääsen keskiviikkona koululle palaveriin. Hah! Melkein jo näen sieluni silmin itseni vaappumassa kuin pingviini luokkaan ja istahtavan penkkiin vaivalloisesti valittaen kuin vanha pappa. 

Pitäisiköhän kuitenkin käydä uimassa joku toinen kerta...

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Ei taas..

Jatkuva pelko

Elämäni rapula